Det här är ju bara illa

Har du läst mitt förra inlägg? Det är du inte ensam om...

När jag skrev min lilla "bön", mest för att jag inte orkade blogga något substansiellt och ville klaga på vädret på ett roligare sätt en att bara gnälla, gjorde jag det mest på skoj. Såklart. Det är verkligen den sämsta "dikt" man kan tänka sig. Om det nu ens kvalificerar sig som en sådan.


Hursomhelst stack min mamma in huvudet i vardagsrummet just när den var publicerad och började oja sig över hur trevlig den var. "Den där måste du skicka in till UNT, Sofia." Öhh, njaae, skulle inte tro det va. "Jo, men gör det!" Jaja, tänkte jag, jag klistrar väl in den på nån liten sketen internet-Kaktus(ungdomsredaktionen)-sida, så jag slipper höra tjatet. De lär väl inte direkt publicera alla dikter de får in ens på internet, och vem tusan går in på Kaktus hemsida anyway. Sagt och gjort.

Men vad är det första min mamma visar mig när jag kommer hem idag? UNT, den trycka tidningen, med min "dikt" publicerad högst upp i högra hörnet av Kaktus-sidan. Ja men det känns ju jättebra att den första text man får publicerad är en oseriös, konstig dikt. Dikt. Jag skriver inte poesi. Har inte skrivit en enda dikt sedan det var obligatoriskt i skolan. Jag skriver texter, inte dikter. Stön.

image742

Illa, men sånt som händer antar jag.

Nu framöver blir det iallafall fest i dagarna tre. Gunnel och Magda äntrar nämligen vuxenlivet i veckorna. Grattis, nu är ni lika stora som mig!

Vi synes på påsk eller så. //Sofia

Kommentarer
Postat av: Anna

hahah nice

2008-03-19 @ 20:13:42
Postat av: Kurre

:O
OMG! åfta det händer liksom, aja, var stolt över dig själv,även om du inte tycker om den

2008-03-19 @ 22:16:08
Postat av: gunnel

hahaha xD det är roooligt! syns ikväll vännen!

2008-03-20 @ 12:47:45
Postat av: Magda

Nej vad kul!! Känner du framtiden som en poet nalkas? Den var ju rätt gullig trots allt!

Wihii! jag känner hur storheten kommer över mig :P
kram kram =)

2008-03-21 @ 14:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback