Nej, lumpen är inte min grej

Men David siktar mot lumpen, så jag kollade in några lumpensidor på internet. Det fanns mycket bra information och framförallt en del roliga (och väldigt dåliga) test. Det bästa var ändå "testa din lumparstil". Jag var ärlig och fyllde i att den fysiska delen inte direkt var min styrka, men att det inte var något fel på intellektet. Detta blev resultatet:


Du är Magdalena Soldat

Som allra bäst trivs du när du är ute i naturen. Dessutom är du i riktigt god fysisk form. Enkel matematik ger vid hand att du passar bäst för en utbildning som innebär att du är utomhus mestadels av tiden och som ställer höga krav på din fysik.

Utbildningar som passar Magdalena soldat:
Skyttesoldat
Spaningssoldat
Närskyddssoldat



Ehh, jaaa. För jag är ju verkligen den mest vältränade och framförallt, den starkaste, person ni känner.  Bra test. Dessutom får man inte ens ha fysiskt krävande befattningar om man är under 165 cm. Men det allra bästa var ändå att David fick precis samma utbildningsförslag när han gjorde testet. Och vi är inte direkt identiska, om man säger så.

Däremot blev jag glatt överraskad när jag klarade den första delen av jägartestet lätt som en plätt. Det är ju meningen att det ska vara superhårda fysiska krav på jägare. Fast det är klart, andra delen har jag inte en chans på. Att kliva upp och ned från en 40 cm hög bänk med 20 kg packning på ryggen känns inte riktigt som något jag skulle klara av på en kafferast...

Sedan kan jag rapportera att de frågor man fick prova på från inskrivningsprovet var på sköldpadde-nivå. Man skulle typ kunna lägga ihop nio och fem. Fast det lär ju vara svårare på riktigt. (Eller? Och tänk om högskoleprovet också var sådär lätt... Ah. Läkarlinjen nästa, liksom.)

Jag har inga som helst intentioner att göra lumpen. Jag skulle för det första aldrig klara styrkekraven (eller vikt- och längdgränserna) och för det andra vill jag inte. Men jag måste säga att det är intressant att kolla upp sånt här när man har en far som är militär och pojkvän som vill göra lumpen.

Länkar:
http://www.lumpen.nu/            (för folk som vill göra eller läsa om lumpen)
http://www.pliktverket.se/sv/      (officiella tyer som tar hand om intagning, sjukdomsfall och frågor)
http://www.madeinlumpen.se/   (träning inför mönstringen)


Måhända är det dags att sova nu, måhända är det dags att uttnyttja det faktum att det är påsklov och stanna uppe ett par timmar till. Vi får se.

En mycket god natt tillönskas i varje fall de läsare som masat sig hit i denna sena timma! //Sofia


Kommentarer
Postat av: Maggie

Ah! Att de kan nämna den typiska vältränade lumpen-tjejen efter mig! :P

2008-04-01 @ 16:50:43
Postat av: Sofia

Visst är även det träffande..? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback