Att hålla andan

Jag måste plugga och jag måste sova och jag ska springa och jag ska sjunga och jag vill träffa vänner och jag vill blogga och jag måste få bra betyg och jag måste städa mitt rum och jag ska vara snygg och jag ska vara tacksam och jag vill leva livet och jag vill se på tv och jag måste vara snäll och jag ska leva upp till allas krav och jag vill bli älskad och jag måste och jag ska och jag vill.
Och det går fort.

Och ibland känns det som om jag var tillbaka på Balder. När vi sjunger ett svårt stycke på en musiklektion och vår lärare instruerar oss noggrant om när vi får andas och inte. "Andas in ordentligt nu, för den här tonen måste ni hålla ut. Det är viktigt. Håll ut! Ni får inte andas än. Fint. Nu kan ni andas igen!"

Bara det att någon utandning aldrig verkar komma.

//Sofia


Kommentarer
Postat av: Anna

tänk på känslan när man klarat dom där svåra tonerna, håll ut! :)

2008-05-12 @ 23:03:04
Postat av: Sofia

Älskling! Jag ska.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback