Läkarlinjen nästa (typ). IHHH.

Alltså okej, jag borde verkligen skriva en krönika om svensk invandrararpolitik, men jag kan inte riktigt koncentrera mig.

Resultatet från högskoleprovet kom idag! (Egentligen kom bara Davids resultat, eftersom posten diskriminerar mig, men eftersom jag rättade själv efteråt kunde jag se min normeringspoäng i alla fall.) Jag vet att det inte var fantastiskt eller så, men jag kände mig faktiskt extremt stolt när David sa att jag fick 1,8 !!! Och jag var bara ett poäng ifrån 1,9 och fem poäng ifrån 2,0... Första gången jag skrev provet. Jippie!

Det var drygt 37000 som skrev högskoleprovet den här gången. Och det var... Äh, kolla i
normeringstabellen själva.

Jag har dessutom hört att om man har minst 1,7 på högskoleprovet och 20,0 i betygssnitt så kommer man garanterat in på läkarlinjen! Vilket innebär att jag faktiskt kan använda det här provet i min ansökan. Jag blir så GLAD!

Jaja, jag vet att jag måste fixa 20,0 i betygssnitt för gymnasiet (dvs. jag borde verkligen börja skriva min krönika nu) och egentligen skriva bättre på högskoleprovet, men för tillfället tänker jag känna mig nöjd, glad och begåvad som det är. Sådetså!

Såhär kan man nog inte tänka, men jag tänker göra det ändå, i en parantes: (Alltså 104, det var ju bara fem poäng ifrån 2,0 och det var första gången jag skrev provet. Så om jag skriver det igen kanske jag kan förbättra mig med säg... fem poäng. Och om jag gör det kan jag söka på bara högskoleprovet, vilket förbättarar mina möjligheter att komma in och gör dessutom att jag kanske inte måste ha alla MVG i slutbetyg... För även om det ser bra ut just nu så kan ju Ma C, Ma D och Fy B ställa till det hela.)

Men det bästa är egentligen att jag inte känner mig lika stressad inför Ma C-slutprovet längre. Det känns liksom som att "klarar jag att få bland de 700 bästa i landet på höskoleprovet klarar jag nog av att få MVG på nationella Ma C också..."

Vi får väl hoppas att det stämmer. //Sofia


PS. Varsågod att stör dig på mitt skryt, om det är så du upplever det. Men det var inte så jag menade. Jag är bara så glad. DS.

Kommentarer
Postat av: Daw

Fett duktig du är Sofia! Du är bäst och kommer lätt att bli läkare! Men glöm bara inte derivatan för satan. Puss

2008-05-02 @ 22:09:58
Postat av: gunnel

GRATTIS MIN ÄLSKLING!!!!!!!!! jag tycker det låter helt utmärkt att lugna ner sig med eventuell betygsstress, för du kommer lätt kunna förbättra din poäng på högskoleprovet!

och vet du?!?! i natt drömde jag att du fick ett barn! och att jag kom och hälsade på dig i sjukhussängen,och så började jag gråta hejdlöst :S helt sjukt. jag kunde inte sluta gråta och jag kan inte komma på om det var av sorg eller nåt annat. skum dröm i alla fall.

grattis igen!!!!!

2008-05-03 @ 12:07:48
Postat av: Anna

fia då :D grattis!!

2008-05-03 @ 15:56:07
Postat av: Hannah

Grattis kusin! Du är så himla duktig! Fast det visste jag iofs redan..

2008-05-03 @ 20:04:06
Postat av: Sofia

David: Tihi, tack. hur skulle jag kunna glömma den, jag typ drömmer om den just nu...

Gunnel: :D. Fett skumt... jag drömmer bara att jag föder döda barn eller tappar bort dem, så det var ju trevligt att jag lyckades föda ett friskt barn i din dröm :) Och du grät säkert bara för att du skulle få bli gudmor till mitt barn...

AnnaåHannah: TACK. Ni får också bli gudmödrar mina bästisar. Senare.

(För nej jag är inte gravid.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback