Hjärnstillestånd och dubbeldejter

Min hjärna har lagt av.

Det är riktigt obehagligt. Jag bara... förstår inte sånt som jag brukar ha lätt för. Typ kemi. Och det är illa, för vi har slutprov i Kemi A på onsdag.

Det är verkligen läskigt hur okontaktbar min hjärna är för tillfället. Är det så här det känns att vara riktigt jäkla blåst?
Redoxformler... typ fram å tillbaka? ...avge en proton... proooootoooon, haha, kul ord!  ...undrar om man ska ta och bada... nej, redoxformler!  ...reduktion, fast nej man måste tänka tvärt om, den tar upp en elektron... eller...? Asså jag vet ju vad det är! ...jag kan bara inte sätta fingret på det... kom igen...
Uhh, hjärnkapacitet kom tillbaka!

 
  Inte. Kompisar. 

Jag undrar om min hjärna kanske har bestämt sig för att ta jullov en vecka för tidigt. Jag klandrar den inte. Stackarn har ju fått stå ut med tre slutprov på lika många veckor, plus vanliga labrapporter, uppsatser och prov. Plus 35 timmars OD-jobb, plus en förkylning, plus julklappshandel och luciasjungningar. Plus att jag ju vill vara social också, så jag går på luica movie night, sover hos pojkvännen och träffar kompisar på stan.

Gårdagskvällen var en sådan social kväll. Minns ni R och T? (Kolla här annars) R och T heter egentligen Johan och Anna. Johan är en av Davids absolut bästa vänner, och Anna är en av mina absolut bästa vänner. Jag och David hade länge diskuterat hur bra Johan och Anna skulle passa ihop, och att det vore väldigt kul om de blev tillsammans. Tänk vilka dubbeldejter, liksom!  När de lite diskret började påpeka att den andra nog inte såg så tokig ut bjöd vi in dem till en trevlig msn-konversation, på tu (typ) man hand. Detta utvecklades snart till diverse långa nattliga samtal och så småningom till träff IRL. Och vi hade rätt! De passade bra ihop. Så nu är Johan och Anna tillsammans. 

Således kan vi också ha världens skönaste dubbeldejter, något vi förverkligade igår. Det var sjukt kul, lite rörigt och ganska flummigt. Men jag kan iallafall säga att det var länge sedan jag med om en så händelserik natt! Och hmm, låt oss säga att... en del av gårdagsnattens ingredienser kan ha bidragit till nuvarande hjärnstillestånd. Kan ha.

Men hursomhelst; bara ett slutprov kvar, nu... snälla söta hjärna, palla det med!


Puss //Sofia

Kommentarer
Postat av: gunnel

hahah, jag kan inte undgå att i alla fall vara liiiite avundsjuk på anna ;P komisk anledning egentilgen. haha

2007-12-17 @ 23:04:45
Postat av: Sofia

Indeed :)

Men snart får du träffa din man! Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback