Jag är nyfiken!!!

Nyfiken på dig.

Vem är du? Varför läser du min blogg? Vad tycker du om den? Gillar du hur jag skriver? Tycker du att jag är en tråkig fjortis-bloggare eller ett nödvändigt inslag i vardagen? Vad får du för uppfattning om mig som person genom att läsa det jag skriver? Känner du mig sedan innan eller är denna sida den enda sida du ser av mig?



Ibland undrar jag verkligen vilka alla mina doldis-läsare är! Jag kan nämligen se hur många som läser, även om jag inte kan se vilka. Och jag inser att att de som brukar kommentera då och då - Gunnel, Lisa, David å David, Maggie och Anna - inte själva kan vara ansvariga för de dryga 50 sidvisningar/dag som min sida har.

 Vilka kan de vara? Visst, ett tiotal icke-kommentrande personer kan jag väl få ihop som jag kan tänka mig läser min blogg. Men de läser den nog inte varje dag, direkt. Och det är fortfarande bara 15 pers. Jag blir så nyfiken!

 Du?

Inte för att jag har många läsare, egentligen. Jonas my love på andra siden jorden (Ett liv i exil-bloggen) har 3000 sidvisningar/dag. Och mr Schulman (Sveriges mest lästa blogg) har nog en sisådär 20000 visningar/dag. Men å andra sidan finns det miljontals (och jag överdriver inte) obegåvade amatörbloggare där ute som har en läsare om dagen, vilket iochförsig är förståeligt eftersom de skriver ett inlägg i veckan och detta inlägg, som förresten saknar något som ens avlägset liknar språkkänsla, handlar om nyinköpta strumpor, antal skinkskivor på frukostmackan och hur regnet på tisdagen gör dem lite nedslagna. Sedan finns det förstås de amatörbloggare där ute som är både begåvade och intressanta, och som förtjänar att bli lästa av många fler än de blir idag. Hursomhelst, det jag menar är att min mellantingsblogg ändå blir läst och att jag är väldigt nyfiken på av vilka!

 Så göm er inte!

Jag vet att det inte tjänar någonting till att uppmana folk att kommentera - antingen är man en sådan som gör det eller så är man det inte. Men ändå, det vore kul att veta. Tänk om jag har en skånsk bonde i min läsarkrets, eller en 13-årig Japan-nörd från Örebro, eller tänk om dendär tjejen i min gamla klass som jag inte pratat med på två år läser min blogg? Det är både kul och läskigt att tänka så. De mest oväntade läsarna so far är ju iallafall OD-männen (som tillochmed länkade min blogg på sin intern-sida efter mitt inlägg om dem) och min biologi/kemi-lärare Erik (som råkat hitta min blogg då han sökte på ett kemiexperiment och faktiskt kommenterade). God, jag undrar om han fortfarande läser?!

Men oavsett om du är en uppskattad kommenterare - för det ska du veta, det finns inget som glädjer en bloggare mer än kommentarer - eller en för mig fullständig främling hoppas jag att du uppskattar min blogg. För även om jag skriver mest för min egen skull är det klart att jag vill bli läst och uppskattad - annars kan jag ju skriva dagbok!


Nu borde jag skriva en filmanalys - det är väl därför det känns så oerhört lockande att blogga och bada just nu. Näh, jag tror jag kör en sitta-uppe-hela-sista-natten-variant på denna analys också. Det fungerade faktiskt utmärkt förra gången!

Godkväll på dig, kära läsare! //Sofia


Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag läser! fast det kanske du fattat? :)

Postat av: Daw

alltså jag bidrar säkert med 5+ stycken av de där besöken, alltid när man sätter sig här så kollar man ju om du skrivit något nytt och ibland vill man läsa igen. räknar de med flera besök från samma dator förresten?

2007-09-24 @ 21:23:43
Postat av: gunnel

ja! sitta-uppe-hela-natten-innan metoden är fett underskattad! och ännu ett ja.. jag läser din blogg ;p och jag måste instämma lite med david. för jag kollar ganska mycket jag med. jag har trots allt en laptop med mig hela dagen. lägg några plus på mina besök med ;)

2007-09-24 @ 22:59:15
Postat av: Charlotta!!

Ah jag måste säga att jag älskar att läsa din blogg sofia! grym! så du kan väl lägga till mig som en besökare!! förövrigt grattis till pojkvännen.. kan berätta att jag har en pojkvän i samma klass och vi har varit tillsammans mer än ett halvår och att gå i samma klass är ingen nackdel... keep up the good blooogging! puss

2007-09-25 @ 16:56:08
Postat av: Erik

Jo, visst läser jag bloggen. Fast det visste du kanske redan, antar att jag platsar i de tiotal icke-kommenterande sneaky bastardsen ;)
Underhållande är det dock att läsa!
Frid!

2007-09-25 @ 18:20:52
Postat av: Sofia

Elsa: Nej, det visste jag inte! Trevligt med ännu en bloggare i klassen må jag säga!
David å Gunnel: Mina trognaste läsare och kommenterare - puss på er! Jag tror den räknar flera besök från en och samma dator, för det finns nämligen en ytterligare kategori som heter "unika besökare", men alla andra pratar jämt om sidvisningar, så då körde jag på det. Men de läsare jag vet om räcker forfarande inte upp til de ca 25 st/dag unika besökare jag har...
Charlotta: Shit vad kul att du läser min blogg - det hade jag ingen aning om! Och ännu roligare att du gillar den och har en pojkvän i samma klass som dig ;)
Erik: You sneaky fucker - klart jag visste att du läste, men jag känner mig hedrad av att äntligen få mottaga din första kommentar!

2007-09-27 @ 13:38:09
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback